Olifantje Lucky stal de show!

‘Omdat ik goede contacten heb in Den Haag mag ik toch ‘wilde dieren’ laten optreden”. Zo kondigde Kevin van Geet, de circusdirecteur van het Kerstcircus Etten-Leur de act aan in een bomvolle tent met 800 bezoekers. De bezoekers, uitgenodigd door de Lionsclub Etten-Leur en omgeving, zagen hoe clown Marco Mariani olifantje Lucky met een grote sleutel leek op te draaien en vervolgens het olifantje allerlei stapjes liet doen. Schaterlachend zag het publiek even later de ontknoping: in het olifantje huisde een allerliefst klein hondje.

Het applaus dat volgde was oorverdovend. Deze act was een van de vele prachtige acts in het Kerstcircus dat voor het tiende jaar zijn tenten opsloeg in Etten-Leur. Slechts onderbroken door de Coronacrisis continueerde de Lionsclub de tweejaarlijkse activiteit om bewoners van de diverse verzorgingstehuizen in Etten-Leur en omgeving uit te nodigen voor een voorstelling van het Kerstcircus. Bewoners van Avoord, Amarant, Sovak, de Herbergier, de Harold van Zundert Stichting, statushouders, cliënten van de Voedselbank en nog vele anderen namen deze uitnodiging met beide handen aan. Lopend, soms met een rollator of zittend in een rolstoel werden de gasten verwelkomd in de feestelijke circustent.  De kosten van de voorstelling werden ook nu weer geheel gedragen door de Lionsclub Etten-met de opbrengsten verkregen uit diverse activiteiten zoals o.a. de traditionele wijnverkopen en de Badeendjesrace.  Meer dan 40 vrijwilligers waren aanwezig om alles in goede banen te leiden. “Het was een prachtige bijeenkomst”, zei Johan Ewijk, de voorzitter van de circuscommissie en merkte ook nog op dat Kevin van Geet niet alleen de jongste circusdirecteur is in Nederland, maar in héél Europa.  Wordt zeker vervolgd!