Run-Bike-Walk Etten-Leur: 25.03.2017

Ren, fiets of wandel mee voor het goede doel! Start: vanaf 17:00 uur; Finish: zoveel mogelijk om 23:00 uur

Run-Bike-Walk Etten-Leur is een organisatie van:
- Stichting Activiteiten Lionsclub Etten-Leur e.o.
- Atletiekvereniging ARV Achilles
- Road Runners Etten-Leur
- RopaRun Team 248 Go4Life

De organisatie is de volgende partijen erkentelijk voor de ondersteuning:
- Gemeente Etten-Leur
- Wandelvereniging De Losse Feeter
​- Veilig Verkeer Etten-Leur

De Lions, Achilles, Road Runners en Team 248 hebben gezondheid hoog in het vaandel staan. Om die reden is gekozen voor een nieuw sportief evenement, gekoppeld aan een maatschappelijk goed doel: Stichting Roparun. De organisatie wil er een jaarlijks terugkerend sportevenement van maken, telkens op de drempel van wintertijd naar zomertijd.
R

Goede doel

De Roparun is een estafetteloop van meer dan 500 kilometer van Parijs en Hamburg naar Rotterdam waarbij mensen, in teamverband, een sportieve prestatie leveren om op die manier geld op te halen voor mensen met kanker. Ook wel een avontuur voor het leven genoemd. Dat blijkt overigens ook uit het motto wat al jaren is: “Leven toevoegen aan de dagen, waar vaak geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven”. De eerstvolgende editie van de Roparun vindt plaats van 3 t/m 5 juni 2017. De opbrengsten van dit grote evenement zijn net als bij de Run-Bike-Walk Etten-Leur voor de Stichting Roparun.