Wensboom in het winkelcentrum : wie gunt u een bloemetje ? Algemeen

De feestdagen staan weer voor de deur. Ook dit jaar organiseert  de Lionsclub Etten-Leur e.o. de Wensboomactie.  In de decembermand kun je iemand uit de gemeente Etten-Leur bedanken of een hart onder de riem steken met een fleurige bos bloemen. Wekelijks worden de inzendingen beoordeeld.

De wensboom van Lions Club Etten-Leur is een waar fenomeen. Op 6 december is voor de negentiende keer de wensboomactie van start gegaan. Dit jaar is de wensboom terug in het winkelcentrum en wel op het binnen terras van Donker & Blond.  Vanaf vandaag staat de boom daar te stralen en kan eenieder die dat wil er een ‘Lions Wensboomactie’ formulier invullen. Dit formulier moet in de daarvoor bestemde box gedaan worden die naast de wensboom staat. De houten kersthanger kan voorzien worden van een mooie wens, boodschap of tekening en in de wensboom worden gehangen.

Wekelijks worden alle inzendingen door Lions Club Etten-Leur beoordeeld en zullen zo’n tien ontvangers verrast worden met een mooi bloemetje. Samen zorgen we voor sprankelende en liefdevolle winterdagen!

Een bos bloemen voor de buurvrouw die haar kinderen al een tijdje niet heeft gezien, voor een oom die met veel liefde mantelzorg geeft, voor een vriend die iemand door een moeilijke periode heeft geholpen… Zo zijn er nog veel meer voorbeelden van mensen die in deze donkere dagen verrast mogen worden met een bloemetje.

Bij het terras van Donker & Blond staat trouwens al jaren ook een inzamelzuil voor de actie “vreemd en oud geld `” van de Lions.  Als u thuis in een la of oude portemonnee nog buitenlands geld heeft liggen, deponeer het in deze zuil. De opbrengst van deze landelijke  actie wordt gebruikt voor oogoperaties in ontwikkelingslanden. Sinds de start van de actie hebben we al ruim 98.000 oogoperaties hiermee gerealiseerd !!